x
x
Leveransen sker normalt inom 1–3 arbetsdagar via DHL eller PostNord. Orderbekräftelsen innehåller ett spårningsnummer så att du kan följa försändelsen.
Vi jobbar med DHL och Postnord. Vår leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Din orderbekräftelse inkluderas med ett spårningsnummer för din leverans.
Självklart!
Skicka bara ett mejl till kontakt@renewed.se så fort du kan, så återkommer vi till dig inom 24 timmar.
Vi vill göra det enkelt för dig! Hos oss kan du betala via Klarna – direkt, på faktura eller dela upp betalningen på 3, 6, 12 eller 24 månader. Du kan också betala med kort eller Swish.
Vid köp av telefon levereras produkten i en specialtillverkad kartong. I paketet medföljer en laddningskabel och en SIM-kortsöppnare.
Samtliga telefoner kommer från den nordiska marknaden och genomgår en grundlig kontroll av professionella tekniker innan försäljning.
Vi tar kvalitet på stort allvar! Därför fabriksåterställer vi alla telefoner, gör noggranna tester och renoverar dem om det behövs. Dessutom rengör och desinficerar vi varje mobil innan den säljs vidare – så att den känns fräsch och trygg att använda.
Om du ångrar ditt köp och returnerar produkten inom 30 dagar så tar det ca 1-4 arbetsdagar för oss att behandla din order efter att vi har mottagit den. Efter detta görs en återbetalning.
Vi har öppet köp med 30 dagars returrätt. Detta förutsätter att produkten är i samma skick som när den skickades från oss. För att returnera din produkt så behöver du mejla till kontakt@renewed.se. Vi kommer därefter att mejla ut en returfraktsedel som skall användas för att returnera produkten.
Vi har 2 års garanti på samtliga elektroniska produkter, däribland telefoner, laptops, surfplattor och klockor.
Vår garanti täcker alla tekniska fel som kamera, mikrofon, display m.m. Fel som uppkommer under garantitiden ska anses vara ursprungliga. Skulle fel visa sig bero på skada orsakad av kund såsom fukt, tapp eller stötskador, så gäller inte garantin.
Läs mer om reNeweds garanti här.
Om du upptäcker fel på din telefon så kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att lösa problemet.
Du når oss enklast på kontakt@renewed.se.
Vimla använder samma nät som Telenor, och täcker därmed 99,9% av Sveriges befolkning! Kolla in din täckning på vimla.se/tackningskartan.
Det beror på hur mycket du vill surfa, men här är några tumregler:
3 GB – Perfekt till dig som mest kollar mail eller streamar Spotify. Räcker till mer än 30 minuters lyssnande på Spotify per dag.
6 GB – Passar dig som mest scrollar Facebook eller Instagram men inte ser så mycket på video.
10 GB – Är perfekt för dig som lyssnar mycket på Spotify, och kanske vill kika lite Youtube på bussen in till stan.
20 GB – Perfekt för vardagssurfaren, på väg in till jobbet eller skolan.
50 GB – Passar dig som vill göra allt med mobilen. Surfa, streama, lyssna på Spotify. Gärna allt samtidigt.
100 GB – Är för dig som aldrig vill behöva bry dig om att få slut på surf. Du kanske t.o.m använder mobilen som hotspot (internetdelning) ibland.
Självklart! Du kan ändra ditt abonnemang när du vill direkt på Mitt Vimla eller i deras App.
Du får:
– Spara surf på alla Vimlas abonnemang.
– Spara hur mycket surf du vill.
– Spara surfen hur länge du vill.
Du kan läsa mer om sparad surf här
Självklart kan du välja att flytta med ditt nuvarande nummer till Vimla! För att din nummerflytt ska kunna godkännas så finns det några saker du behöver kontrollera innan du gör din beställning hos Vimla.
Läs allt om hur du går tillväga både innan, under och efter beställningen för att få till en lyckad nummerflytt, i Vimlas nummerflyttsguide.
Ditt gamla abonnemang kommer automatiskt att sägas upp den dagen som ditt nummer flyttas över till Vimla.
Ifall du har uppsägningstid på abonnemanget så startar den på flyttdagen och abonnemanget avslutas först när uppsägningstiden är slut, vilket innebär att du kan få betala för två abonnemang samtidigt. Därför rekommenderar vi alltid innan en nummerflytt att ta kontakt med nuvarande operatör och kontrollera allt tillsammans med dem.
Vissa 2G-telefoner som är tillverkade före 2013 har inte stöd för nya operatörer, och funkar därför inte med Vimla. Det beror på att Vimla startades efter att tillverkaren slutat uppdatera telefonens mjukvara.
Detta är inget unikt för Vimla, utan telefonerna känner inte igen några nystartade operatörer.